God online markedsføring er alfa og omega, for din virksomheds succes. Det betyder jo så også, at dit webbureau er en af dine vigtigste samarbejdspartnere. Med det i tankerne, bliver det tydeligt, at det er vigtigt at vælge det rette webbureau. Derfor kommer her lidt gode råd til, hvordan du finder det webbureau, der passer dig og din virksomhed bedst muligt – og som kan sikre dig den bedst tænkelige online markedsføring.

Vælg et lokalt bureau og mød dem i øjenhøjde

Det er de mennesker, der skal sørge for, dit firma bliver repræsenteret bedst muligt der hvor dine kunder opholder sig mest – nemlig online. Det er derfor helt utroligt vigtigt, at du har et godt samarbejde med dit webbureau. Derfor skal du vælge et lokalt bureau, som giver mulighed for møder face to face. Bor du i Aarhus, så mød Tea Solutions over en kop kaffe, og få en snak om hvad der skal til for at garantere din virksomheds succes online. Det er vigtigt, at du føler dig tryg, ved de mennesker der skal repræsentere dit firma. Det kan hurtigt mærke når I mødes over noget så banalt som en kop kaffe. Den mellemmenneskelige kemi er ofte altafgørende for, hvor godt vi samarbejder med andre. Og når du er mere end blot endnu et ansigtsløst punkt på arbejdsplanen, vil samarbejdet blive mere personligt, hvilket som oftest også betyder bedre kvalitet. Drikker du ikke kaffe, så fortvivl ikke. Det er nemlig ikke kaffen der er det vigtige, det er, at du møder menneskene bag webbureauet, og at de møder dig. Føler du dig ikke overbevist efter en kop et-eller-andet, så skal du vælge et andet bureau, eller bede om flere informationer, og et møde mere. Lyt til dig selv, det er din virksomhed det handler om.

Vid hvad du kan og bør forvente

Inden du mødes med dit kommende webbureau, så sæt dig lidt ind i, hvad der rører sig indenfor den online markedsføring for tiden. Dermed sørger du for, at du ved hvad du kan forvente, og hvad du bør forvente. Viden er magt, og det er vigtigt, at kunne samtale om de behov du har, uden du føler dig helt sat af i svinget. Selvfølgelig skal du ikke vide alt om online markedsføring, hvis du gjorde det, ville du ikke have behov for et webbureau. Men du skal kende til de gængse termer, og de ting der er store netop nu. En hurtig gennemgang af tidens tendenser indenfor online markedsføring:

  • Lead og leadgenerering: Et udtryk for potentielle kunder, og en proces hvor man tiltrækker og identificerer disse.
  • Kolde og varme leads: En indikation på, hvor købeklare dine leads er.
  • SEO: Search Engine Optimization, sikrer dig en høj placering på søgemaskineresutaterne.
  • Marketing Automation: Automatisk markedsføring der følger dine leads, giver dem en individuel oplevelse af din markedsføring, og giver dig besked, når et koldt lead bliver varmt.

Dermed er du klædt på til en kop kaffe, og en snak med dit lokale webbureau.