Når man driver virksomhed, så kan man ofte glemme at have fokus på sit eget lokalområde. Man går måske med store drømme omkring, at få ens virksomhed ud til hele landet – måske endda hele verden.

Men det kan faktisk være en god idé at man i første omgang koncentrerer sig om sit eget lokalområde. Dette er uanset om du ejer en lille hyggelig interiørbutik i den lokale gågade, eller driver en større produktionsvirksomhed. Den lokale markedsføring er dog især fornuftigt at gøre brug af, hvis man er en mindre virksomhed.

Gør brug af den tætte kontakt
Lokalområdet har formentlig allerede kendskab til din virksomhed. Dette allerede eksisterende kendskab kan skabe en tættere relation, og forhåbentlig i sidste ende skabe et salg eller et frugtbart samarbejde.

Du er allerede sprunget et led over, da du ikke skal ud at præsentere dig selv for potentielle kunder eller samarbejdspartnere. Den lokale markedsføring kan hjælpe dig med at ramme en relevant målgruppe, som her en større mulighed for at aflægge din virksomhed et besøg.

Udnyt spaltepladsen i netaviser
Mange af de lokale netaviser giver faktisk spalteplads til erhvervsdrivende og foreningslivet. Du kan indsende nyheder om både stort og småt – dette kan fx være at præsentere nyheder, nye idéer eller bidrage med en kommentar. Klik ind på Helsingør Netavis, og bliv meget klogere på dette. Ved at følge med i netaviserne kan du ligeledes blive klogere på nærområdet, og i sidste ende også din målgruppe. På flere af netaviserne kan du se en hel liste af firmaer – og finde potentielle samarbejdspartnere.

Derudover kan også anbefales at indmelde sig de lokale Facebook-grupper, hvor du både kan læse opslag, men også selv poste opslag omkring din virksomhed. Generelt er det en god idé at huske onlinemarkedsføring på de sociale medier, hvor en stor del af kunderne befinder sig.